Всички

Ще строят път между Мугла и Тешел за 15.7 млн. лв., смениха 2-ма горски шефове

15,7 млн. лв. без ДДС (или близо 19 млн. лв. с ДДС) ще струва ремонтът на горски автомобилен път между Мугла и Тешел. Въпросният участък е с дължина малко над 16 км, попада в територията на три горски стопанства и по него има десет моста.

Изпълнител на обекта е консорциум „ГП“ ДЗЗД, състоящ се от четири фирми. Справка в регистъра Дакси сочи, че с най-голям дял в него е фирма „ИСА 2000“ на Юлиян Инджов – 50%. „Копекс и Ко“ ЕООД и „БГ Ленд Ко“ ООД са с по 16,67%, а „Тийм Инженеринг“ ЕООД – с 16,6% .

Срокът за изпълнение на проекта „Основен ремонт на горски автомобилен път Тешел-Мугла, попадащ в територията на ДГС – Смолян, ДГС – Триград и ДГС – Извора“, е 12 месеца.   

С днешна дата (8.10.2021 г.) има решение на Държавното горско стопанство в Смолян за избор на строителен надзор за обекта. Дейността ще се изпълнява от обединение „Път-Бул-Строй“ за сумата от 374 755 лв. без ДДС.

С двете обединения Южноцентралното държавно предприятие (ЮЦДП) има сключени рамкови споразумения от 2017 година за ремонт на горски пътища на негова територия. Специално за строителството сумата е 60 млн. лв. В периода между април и октомври от Горското стопанство в Смолян са поканили двата консорциума да допълнят офертите си. Предложението на ДЗЗД „ГП“ е одобрено на 23-ти април.

Днес, с одобрението на офертата за строителен надзор, процедурата е финализирана. 

Обединение „Път-Бул-Строй“ е получило и ангажимент да изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект за 1920 лв.

А строителният консорциум, чиято оферта е приета на 23-април, ще упражнява авторски надзор срещу 7 873 лв.  

Проектът е обезпечен със средства на Южноцентралното държавно предприятие, под чиято шапка е ДГС – Смолян.

Предвидените дейности са най-общо: трасиране, почистване на сервитута на пътя от храсти и пъни, изкопи, зауствания, насипи от скален материал, отводнения, изграждане на тръбни водостоци, разваляне на десет моста и изграждане на нови (сводови), полагане на бетон, засипване с асфалтов грунд и топла битумна замазка, ремонт и повдигане на съществуващи подпорни стени, полагане на габиони и др.

От подписаната в края на септември и началото на октомври документация на ДГС – Смолян, публикувана на сайта на ЮЦДП, става ясно, че е сменен директорът му инж. Станко Делиянчев. Сега на този пост е инж. Васил Палагачев.

Попитан за причините, поради които вече не е директор, Делиянчев каза, че така са преценили в ЮЦДП. Той допълни, че заповедта му от 20-ти септември е за преназначение като експерт контрольор в ЮЦДП, а Палагачев досега е бил старши лесничей в смолянското горско.

Промяна се оказа, че има и в ръководството на ДГС – Славейно. На мястото на инж. Кръстю Узунов е назначен инж. Тодор Василев (доскоро експерт по лова в ЮЦДП).

Безуспешен се оказа опитът ни да се свържем по телефона с инж. Здравко Бакалов – директор на Южноцентралното държавно предприятие в Смолян, за повече пояснения относно пътя Тешел – Мугла и новите назначения. 

Снимки: Mapio.net и Bulgarian-photography

error: Защитено Съдържание!