Региона

Кметът на Девин: Договорът е сключен, вече се проектира ремонт на пътя към Триград

На 28-ми февруари е сключен договорът между община Девин и фирмата „ИСА 2000“, избрана да възстанови пропадналите участъци от пътя между Тешил и Триград. В момента върви проектиране. Това заяви кметът на общината Здравко Иванов в отговор на въпроса подписан ли е договор за този участък, тъй като липсва информация в Централизираната автоматизирана информационна система за електронни обществени пръчки.

Кметът поясни, че срокът за публикуване на договорите е едномесечен.

Кметът на Девин Здравко Иванов

Припомняме, че на 14-ти януари община Девин обяви обществена поръчка за пропадналите участъци, разделена на три обособени позиции. Тя е инженерингова – за проектиране и строително-монтажни работи. Прогнозната стойност на обекта бе общо 1 254 394 лв. без ДДС. Явиха се две фирми – „ИСА 2000“ на Юлиян Инджов и „Барин Алп“ на Георги Писков, като втората бе отстранена. 

Поръчката бе спечелена от фирмата на Инджов за 1,5 млн. лв. с ДДС (или 1 253 385 лв. без ДДС).

Междуведомствената комисия за възстановяване на щети, причинени от бедствия към МС, със свое решение от 11-ти февруари одобри 1 495 929 лв. за неотложен ремонт на пътя към Триград.

На 8-ми март Десислава Атанасова – ръководител на парламентарната група на ГЕРБ в Народното събрание, попита регионалния министър Гроздан Караджов дали са осигурени средствата за този път.

„Повече от 3 месеца жителите на Триград са блокирани. Нямат достъп нито до здравна помощ, нито за вход и изход има организиран някакъв алтернативен път. Доколкото имам информация, някога се е мислело за алтернативен горски път, който към момента също остава непроходим. Така или иначе държавата за съжаление не реагира нито бързо, нито адекватно и тези хора се наложи през изминалите повече от 3 месеца да правят протести, за да алармират за своя проблем“, каза Атанасова и попита кога възнамерява МРРБ да започне строително-ремонтни дейности, изготвен ли е проект за рехабилитация и в какъв срок е планирано възстановяване на движението и достъпа до селото.

От своя страна Караджов отговори, че парите са осигурени, но я прикани да погледне картата, за да види, че има две пропадания в района, едно от които е на държавен път (между Девин и Тешел), а другото – на общински участък (между Тешел и Триград).

„Едното пропадане се намира върху общинския път, за което по закон министърът на регионалното развитие не може да направи нищо. Общинските пътища, които не са част от Републиканската пътна мрежа, не могат да се поправят със средства от бюджета на МРРБ. Второто пропадане, което се случи върху Републиканска пътна мрежа, беше веднага оправено. В рамките на една седмица пътят беше проходим още през ноември месец, а сега ще бъде трайно решен този проблем, след 15-ти март, когато официално възобновяваме строително-монтажните работи по пътищата“, посочи министърът.

Той припомни, че средствата са отпуснати с решение на междуведомствената комисия.

„Трябваше да се проведат обществените процедури, а след това имаше и протест срещу избраната фирма. Това вече е отговорност на местното самоуправление. Така че вероятно може да добиете информация от кмета на Триград“, посочи още Караджов.

„Наясно съм, че има две пропадания и че общинската администрация има ангажимент да поддържа общинската пътна мрежа, което не значи, че държавата трябва да абдикира от своите задължения. Вие вероятно добре знаете, че когато се разглеждаше Законът за държавния бюджет, имаше редица предложения от нашата група за допълнителни средства към общините, включително за капиталови ремонти. Мнозинството отхвърли тези предложения. Така на българските общини бяха осигурени само едни 5 млн. лева, с които те да посрещат всякакви нужди от капиталови разходи. Оставам на вас да прецените разпределението на тези капиталови разходи към 265 общини колко ще са достатъчни едно такова свлачище да се отремонтира, като например в община Девин“, отвърна Атанасова.

Караджов посочи, че средствата за пътя към Триград са отпуснати от фонда за бедствия и аварии, което е нормалният начин за общини, пострадали от бедствия.

„Ако има забавяне, то е в изискванията на ЗОП и в момента вече имат фирма изпълнител. По отношение на пътното поддържане имам принципно становище и то е съгласувано с Министерството на финансите – с влизане в сила на бюджета част от средствата, които се намират за пътна инфраструктура в МРРБ, ще могат да се трансформират за общински пътища и ще могат да бъдат направени онези общински пътища, за които има окомплектовани редовни документи, има издадени разрешения за строеж.  И това е нещо, което ще можете да проследите в следващите месеци“, допълни Караджов.

error: Защитено Съдържание!