РегионаСмолян

Юлиян Инджов: Обходният път е пробит, по него ще минават и камиони

Обходният път между Орешец и Влахово е вече пробит, по него ще преминават и камиони до 12 тона, съобщи собственикът на фирма „ИСА 200“ ЕООД Юлиян Инджов.

Той обясни, че сега трябва участъкът от 1,2 км трябва да се разшири, за да може да се разминават не само леки, но и товарни автомобили. Само ТИР-ове няма да преминават. 

„Работи се на площадката без спиране. Проблемите са от чисто строително естество, защото теренът е много труден, много стръмен, не е толкова лесно да се направи пробивът заради скалните участъци, които трябва да се преодоляват.  Когато направим целия път и го уширим, ще започнем да го насипваме с трошено-каменна настилка. Заздравяваме го, асфалтираме го и пускаме движението. Сега, ако времето задържи и не вали, го виждаме до десетина дена да е готов. В същото време ние ще подобрим пътя през селото, за да няма напрежение и там, да се разминават колите и през селото, преминавайки през там. Започнали сме да оправяме и да разчистваме, правим подпорни стени, за да уширим пътното платно“, допълни Инджов.

Той посочи също, че по трасето работят доста машини и около 50 човека.

„Имаме тежък, 50-тонен булдозер Т155 Комацу, имаме пет багера, правим всичко възможно. От десет дни имаме разрешение за строителство, но загубихме време докато се разчисти трасето от дървесината. Километър и 200 метра да се изсекат и да се приберат, даже още не са ги прибрали, се оказа доста трудоемка задача и за горските, а и ние сме помагали. Внимаваме да не направим беля с хората“, каза предприемачът.

При посещението си в Смолян регионалният министър Николай Нанков каза, че изграждането на обходния път ще струва около 500 000 лева.

За утре от 12,30 ч. в село Търън областният управител Недялко Славов и кметът Николай Мелемов са обявили среща на жителите и кметовете на селата, потърпевши от огромното свлачище, което две седмици вече възпрепятства преминаването по второкласния път между Смолян и Мадан.

Междувременно излезе стенограма от оперативно заседание на Министерския съвет за противодействие на битовата престъпност и състоянието на републиканската пътна мрежа, свикано от премиера Бойко Борисов днес.

От нея става ясно, че се е бил обсъден и участъкът със свлачището, което създава напрежение сред населението на част от Смолянска област.

Ето какво са си казали премиерът Борисов и министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков:

НАНКОВ: Както поеха ангажименти строителите и местната власт, вчера беше пробит пътят след тежки взривни дейности. До единадесет часа работиха при изключително тежки метеорологични условия – постоянен дъжд, в някои от по-късните часове се примеси със сняг, но успяха да пробият. Отделно колегите от Агенция „Пътна инфраструктура“ помогнаха с два нови автобуса на кмета – да се осигури придвижването на работниците, на децата в района от началото до края на свлачището и да не оставяме откъснати селата. Тази седмица са готови с асфалтовите дейности по обхода, може вече да се преминава, но все пак, за да гарантираме безопасност… завършва се с асфалтова настилка, тъй като там ще имаме изцяло асфалтиран път, ще се заобикаля само километър и триста метра. Колегите работят на 24-часов режим. Активизира се още едно свлачище на километър и двеста метра снощи, по продължение на пътя, в доста по-малки размери. Днес в три часа колегите от Агенция „Пътна инфраструктура“ правят последния експертен съвет, заедно с експертите от БАН, Минно-геоложкия университет, УАСГ, за да вземат решение как да укрепят свлачището, като сроковете, които сме поставили, в най-оптималния вариант ставаше въпрос за края на годината при технологията не с анкелиране, а с изграждането на пилоти, ростверки, които да ги свържат, и подпорна стена. Говорим за около шест месеца при форсиране и мобилизиране на дейностите. 

БОРИСОВ: Тези камъни какво ще ги правят – ще ги извозват?

НАНКОВ: Камъните ги извозват. Взривни дейности, обрушваме целия склон. Ще го начертая. Това е пътят, по трасето на пътя правим напречни пилоти около 1200 броя, които да подпират пътя. От тях вид тераса, пилоти, на самото свлачище и стоманобетонна стена с дебелина около метър и петдесет метра, за да задържа евентуално нова скална маса. И натискът, когато вържем, терасирайки двата вида пилоти с напречни ростверки, не се поема само от стената и от пилотите на самото свлачище, а 40% от масата и тежестта на евентуално бъдещи срутвания или свличания ще се поема и от пилотите, които са под пътя. Най-важното, което правим в момента, е пробивът с алтернативния път, който ще гарантира, че докато извършваме ремонтните дейности, ще има кратък обходен маршрут, не 30 км както понастоящем, а ще заобикаля и ще удължава пътуването на хората от единадесетте села, около 3000 души, с не повече от километър и триста метра. Това е за Смолян.

Снимки: „Архив“ – Пламък.бг

error: Защитено Съдържание!