БизнесРегионаСмолян

Тези дни обявяват строителството на ГКПП Рудозем-Ксанти

Вчера в Агенцията за обществени поръчки подадохме процедурата за избор на строител на ГКПП между Рудозем и Ксанти за предварителен контрол. Очаквам в рамките на следващите работни дни поканата да бъде публикувана, с което се дава начало на процедурата, заяви днес пред журналисти областният управител на Смолян Недялко Славов.  Той направи отчет за дейността на екипа си за първата година от настоящия мандат.

Както стана известно, гърците започнаха строителството на пътя от Димарио до границата като срокът за изпълнението им е 24 месеца. Славов уточни, че същинският договор ще бъде подписан до края на май, а в момента изграждат временните пътища.

„Имахме няколко важни срещи в последните месеци с гърците, след като се изясни окончателната стойност на строителството. Заедно с финансиращите организации успяхме да постигнем договореност реализираната икономия от средства да бъдат инвестирани в тесните пътища между Димарио и Ксанти“, отбеляза Славов.

Проектът за граничен контролно-пропускателен пункт на връх Елидже и 800 метра подход до него, заедно с всички подземни и надземни комуникации, ще бъде с индикативна стойност 17 млн. лева.

Пътната агенция вече подписа договор за строителството на пътя Средногорци –Рудозем, а за обходния път на Рудозем са приключени отчуждителните процедури. Предстои отваряне на ценовите предложения за неговото изграждане.

Тези проекти са подходите към бъдещия ГКПП, през който ще преминават всички видове автомобилен транспорт.

Проектът за подходен път и ГКПП Рудозем – Ксанти

„Стремежът ни е трите проекта да вървят паралелно. Имаме малко закъснение, но се надявам строителството да върви в предвидените графици. Този строителен сезон основно ще работим по рехабилитацията на пътя Средногорци-Рудозем. Изпълнителят вече прави подготовка и организация“, отбеляза областният управител.

Проектът не е свързан само с рехабилитация на съществуващата асфалтова настилка. Предвидени са доста по обем взривни работи, обрушвания на скатове, изправяне на завои, строителство на тунел с дължина около 140 метра, сериозен ремонт на мостовете.

Срокът за изпълнение е 15 месеца и най-вероятно асфалтовите дейности ще се извършват следващата пролет.

„Тук стигам до моето основно притеснение, че тези сериозни по обем строително-монтажни дейности вероятно ще изискват временна организация и ще създадем проблем при товарния трафик заради затворения от срутището път Смолян – Мадан , тъй като Средногорци-Рудозем се използва за алтернативен маршрут в момента. За срутището задължително трябва да се справим до края на септември-октомври, защото новоизграденият обходен път, освен че е за автомобили до 12 тона, предвид наклоните, в никакъв начин не трябва да се счита за алтернатива през зимния сезон. До края на летния сезон проблемът със срутището трябва да бъде решен“, категоричен е Недялко Славов.

Той е убеден, че докато не бъде решен проблемът със срутището, не може да се мисли за сериозно строителство в участъка Средногорци – Рудозем.

Участъкът е възложен след обществена поръчка на консорциум „Рудозем ГФ 2016“ с участници „Галчев инженеринг“ ЕООД и „Фармвил“ ЕАД – София на стойност 8 909 940 лв.

Петима са кандидатите за изграждане на обходния път на Рудозем. Поръчката за него е инженерингова – за проектиране и изграждане. Разделена е на две обособени позиции.

Първата е с прогнозна стойност 4,7 млн. лв. без ДДС и включва реконструкция и изграждане на два участъка по 2600 метра. За нея кандидатстват „Галчев инженеринг“, „ИСА 2000“, „Пътища Пловдив“ АД и ДЗЗД „Път  ІІ-86 Рудозем“ („Пътстройинженеринг“ – Кърджали, „Пътища“ АД, БКС Горна Оряховица“).

Втората е за изграждане на виадукт с дължина 200 метра, ширина 11,50 метра и 13 отвора с максимална стойност 1,7 млн. лева. За нея оферти са подали „ИСА 2000“ и „Агромах“ ООД.

„Сами съзнавате от колко важно значение са пътищата в областта и това срутище какво значение има. Затова изразявам мнение, че докато трайно не бъде отворен пътят Смолян-Мадан, затваряне на Средногорци-Рудозем не трябва да има. Строителните дейности трябва да се организират по такъв начин, че да не се препятства транспортният трафик. Моите опасения са, че сериозно ще попречим на бизнеса, ако затворим пътя Средногорци-Мадан. Доколкото зависи от мен, няма да позволя затваряне на този път и това ще е много сериозна задача  като се има предвид, че строителството все пак трябва да започне по договор“, посочи още областният управител на Смолян.

error: Защитено Съдържание!