Форум за културно-историческия туризъм в Пампорово
Как бисерите на Свещената планина да бъдат съчетани в маршрути за културно-исторически туризъм, които да изпълнят със съдържание първия по рода си регионален бранд у нас – Бранд Родопи, обсъжда международният форум „Пампорово – сърцето на Бранд Родопи. Културно-историческият туризъм като фактор за развитието на региона“ днес.
Той се организира от „Стандарт“ и националната кампания „Чудесата на България“, която медията провежда вече 13 години, Националният борд по туризъм, Фондация „Кредо Бонум“ и Общество „Културно наследство“ – българският представител на най-голямата и най-престижната европейска организация за опазване на културно-историческото наследство в Европа „Европа Ностра“.
Представители на изпълнителната, законодателната и местната власт, на научните среди, бизнеса, неправителствените организации и медиите продължавот голямата дискусия за създаването на регионални туристически брандове, които да превърнат страната ни в топ европейска дестинация за целогодишен туризъм и да спомогнат за развитието на регионите и заличаването на неравенствата между тях.
Дебатът стартира миналата година в Кърджали, където „Стандарт“ представи първата по рода си книга у нас „Чудесата на Родопите. 50 легенди“.
В нея по най-увлекателен начин се предават малко познатата писана и неписана история на Свещената планина. В края на миналата година „Стандарт“ организира и международния форум „Бранд България – докосни Чудесата“, който положи основите на ребрандирането на страната ни като туристическа дестинация.
В резултат на кампанията „Бранд България“ Министерство на туризма създаде работна група от представители на министерствата на туризма, културата, земеделието и регионалното развитие.
Форумът в Пампорово продължава и надгражда работата по Бранд България, като ще внесе новите предложения в Министерството на туризма, правителството и ресорната комисия в парламента.
Специално за конференцията в Пампорово от Гърция пристигна Амелия Зепу, експерт в културно-историческия хъб на „Европа Ностра“ в Атина, който отговаря за Балканите. Зепу ще представи проектите на хъба и възможностите за участие на България в тях.
Зам.-министърът на туризма проф. Мариела Модева представи стратегията на ведомството за развитие на културно-историческия туризъм. А Цветелина Бориславова, собственик на най-влиятелната фондация за опазване на културно-историческото наследство „Кредо Бонум“, представи визията си за туризъм в 4 сезона, основан на обектите и артефактите от древното ни минало.
Източник: standartnews.com