Лъже ли Филип Топов, че „Костал“ напуска Смолян?
Общинският съветник Филип Топов алармира, че „Костал“ се изнася от Смолян, което означава повече от 1000 безработни. Дали е истина, или лъжа, предстои да разберем.
По време на заседанието вчера обаче, когато се обсъждаше темата за „Рожен Експрес“ и спрените от фирмата автобусни линии, Топов обвини ръководството на общината, че върви след събитията, защото е трябвало да вземе мерки навреме.
„Дали „Рожен Експрес“ е във фалит, като възложители на тази поръчка много по-рано трябваше това да е на нашето внимание. От колко време това дружество има финансови затруднения, защо не се реагира по-навреме, а не да чакаме „Рожен Експрес“ да прекрати едностранно договора и чак тогава да се реагира!?“, коментира съветникът, бивш председател на ОбС – Смолян, и изключен от ГЕРБ.
„Аз задавам и друг въпрос на вниманието на гражданите. Ако бяхме предвидили в тези графици, в тези маршрути хората, които са от селата, от квартала, да могат да използват обществения превоз да ходят на работа до „Костал“, „Костал“ нямаше да напусне общината. Да прехвърляме топката вече стана перманентно, на това ръководство все някой друг му е виновен“, са точните думи на Топов.
В залата се усети смут от това негово изказване, защото всички се оказаха шокирани от тази „вест“.
В опит да потърсим отговор на въпроса действително ли се изнасят от Смолян, на обявените от дружеството „Костал България“ телефони никой не отговаряше, но ще публикуваме отговорът им незабавно след получаването му.
Припомняме, че лидерът в автомобилната индустрия „Костал“ разкри база в Смолян през 2011 година. Едноличен собственик на дружеството е „КОСТАЛ БЕТЕЙЛИГУНГСГЕЗЕЛШАФТ МБХ“ – Германия, представлявано и управлявано от Андреас Костал. Управител на фабриките в Смолян и Пазарджик е Йоахим Грабовски. В Смолян са наети над 1000 души.
„Костал България“ ЕООД е част от международна група, представена в много страни от Европа, Азия, Северна и Южна Америка. Дружеството е регистрирано в България с внесен капитал от над 17 млн. лв.
Основната й дейност в България е производство на компоненти за монтиране в кормилните системи на автомобилите, по-специално кормилни ръчки за светлини, мигачи и чистачки, както и цялостни модули и спирални касети.
Справка в Търговския регистър сочи, че приходите му за миналата година са на стойност 171,6 млн. лв., но е реализирало нетна загуба в размер на 126 хиляди лева.