БизнесПолитика

Славов: Недоволни има, когато се копае асфалт за тръби, но и когато асфалт се бави заради тръби

Възникна напрежение у хората, когато излезе съобщение за улица „Първи май“ в Смолян,  че предстои полагането на тръби след като улицата е била асфалтирана. В същото време има напрежение и заради пътя Средногорци – Рудозем, където проектът се бави заради водопровод, заяви на днешния брифинг областният управител Недялко Славов.

„Знаете, че се изпълняват два проекта в Смолян, като общата територия, върху която се изпълняват, е улица „Първи май“. Двата проекта вървят със стиковка още от самото начало и ви уверявам че няма двойно финансиране на идентични дейности. По водния проект предстои полагане на тръбите по улица „Първи май“ и възстановяване на участъка във вида, в който е бил преди започване на строителните дейности. Тоест, ако сега започнем да изпълняваме водния проект, изпълнителите имат ангажимент да го възстановят до етап биндер. Износващият пласт асфалт не е сложен. Съгласете, се, че това беше по-добрият вариант при положение, че двата проекта вървят успоредно, защото март месец, когато изпълнителят смени тротоарите, не беше никак редно точно на този участък, на входа на Смолян, да остави асфалта компрометиран, с тенденцията той да бъде нарушен и да пречи на преминаващите там в продължение на няколко месеца. Мисля, че правилното решение беше да постави биндера, за да могат хората да пътуват спокойно и нормално. Бихме се притеснявали, ако се положи износващият пласт и на по-късен етап се наложи той да бъде нарушаван, за да се полагат тръби. Това се опитваме да направим в момента – да стиковаме двата проекта точно в този участък така, че да се положат тръбите и едва след това да се полага износващият пласт асфалт, за да завърши пътният проект, чийто краен срок впрочем наближава“, обясни Славов.

Контрапримерът, който той даде, е с пътя Средногорци-Рудозем, който също се изпълнява по европейски проект.

„Там проблемът със закъснението на проекта е заради водопровода, който преминава от яз. „Пловдивци“ към Мадан и в 4 километра от 8-те, които трябва да се рехабилитират, той преминава или до пътя, или под пътя. По мнението на ВиК и по мое мнение като председател на ВиК-асоциацията е, че преди да се асфалтира пътят, трябва да се подмени водопроводът в този участък. Затова не се полага асфалт. Виждате, че и там има недоволоство заради това, че не се полага асфалт. Тоест, имаме случай на недоволство, че се е положил асфалт и трябва да се копае. Имаме и друг случай, при който не е положен асфалт и трябва да се копае и пак хората са недоволни“, коментира областният управител.

В момента на бъдещия граничен контролно-пропускателен пункт Рудозем-Ксанти се отливат фундаментите на строителната площадка и активно се насипват подходният път.

error: Защитено Съдържание!